lunes, 11 de enero de 2010

Cusco

Després d'un viatge amb autobús d'unes 24 hores, en el que la televisió no ha parat d'emetre pel·lícules -unes 7 pel cap baix, i totes de una qualitat desastrosa-, arribem a Cusco força cansats. Cusco és la antiga capital de l'antic imperi Inka i es troba situada als andes a 3399 metres sobre el nivell del mar. També és la ciutat d'on surten les rutes cap al Machu Picchu.
Arribem a Cusco el dia 30, ja que ens han comentat que hi haurà festa grossa per cap d'any. I la veritat és que només arribar es nota la gran presència de turistes, tant internacionals com nacionals. A més a més anem passant per diversos hostals, i tots estan complets. Així que anem pujant per Cusco fins a que arrivem a on el carrer deixa de ser carrer, i allà hi trobem l'Hostal Inca, que si que té espais! i ens hi quedem.
Fent una primera volta per Cusco, ens adonem que això és com un altre país: tot de bars i restaurants arreglats -semblen els nous bars del gotic i el raval-, gent de tots colors tamanys i faccions, milers d'agencies de turisme,...
El dia 31 per esmorzar coneixem el David, un italià de Parma, i l'Israel, un Limeny del barri de Miraflores, que dormen a la nostra habitació. Ja tenim uns compis pel cap d'any!
Passem el dia preguntat informació sobre el Machu Picchu i preparant-nos per la nit. No pot faltar el raïm! Havent sopat anem a la Plaza de Armas, allà molta gent espera que arrivi el nou any. La tradició de Perú és força agresiva, i tothom tira petardos a tort i a dret sense cap mena de precaució. Però mentre esperem... error! Ens informen que no sonen les campanades! així que el David treu un campana antiga que s'havia comprat aquell mateix dia, i amb l'ajuda del rellotge comencem: ding, ding, ding, ding... Que són els quarts! ding, nyam... ding, nyam... ding, nyam... i de sobte tot la plaça comença un compte enrrere: 10,9,8... 3, 2, 1, Bon any!! i amb les boques plenes de raïm ens abracem i desitgem bon any nou, i acabem tirant confeti groc, mentre tot de peruans -i extrangers- fan una guerra campal a base de petards, i després fem la volta de rigor a la plaça corrent (allí donde fueres haz lo que vieres), que amb el pisco i l'alçada es complica una mica més de lo normal.
Així doncs que passem el cap d'any acompanyats, també amb dues noies argentines que s'han apuntat a l'última hora al raïm.
Així doncs BON ANY A TOTS!!!!!!!!!!!!!!!
Passem els dos primers dies de l'any a Cusco, celebrant l'aniversari de la Laura fent una barbacoa a l'hostal amb tota la colla de la nit anterior i una altre argentina més, i visitant el temple de Sacsaiuaman -un antic temple Inca que es troba aprop de Cusco- i Qenq'o - un antic lloc de sacrificis i adoració a les estrelles inca.-
El tercer dia, però, mentre esmorzem, de sobte decidim començar la nostra ruta cap al Machu Picchu.